W naszych autach montujemy instalacje LPG najlepszych marek: BRC, Elpigaz, LiquidSi.
Instalacja gazowa powinna mieć wykonywany przynajmniej raz na rok przegląd okresowy.
Stosowanie paliwa gazowego w porównaniu z etyliną powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery.
Redukcja zanieczyszczeń sięga około:
Zuzycie paliwa w kg/100 km jest w przybliżeniu jednakowe – dla gazu skroplonego (LPG) i dla benzyny, natomiast zużycie wyrażone w litrach na 100km, jest dla gazu o około 10-15% większe niż dla benzyny
Autogaz jest paliwem ekologicznym. To nie suchy slogan, a najprawdziwsza rzeczywistość. Wynika to między innymi z tego, iż mieszanka powietrzno-paliwowa w silniku zasilanym LPG jest bardziej jednorodna, aniżeli przy zasilaniu benzyną. W związku z tym następuje dokładniejsze spalanie nawet w pojazdach nie wyposażonych w sondę lambda zapewniającą kontrolę jakości spalania i bez katalizatora, który dopala i oczyszcza spaliny. Lepsze spalanie mieszanki pozwala na zmniejszenie zawartości substancji szkodliwych, obecnych w spalinach.
Korzystniejszy ekologicznie skład spalin gazowych potwierdzają wszelkie dokonane pomiary w tym zakresie. Można łatwo wykazać to już za pomocą warsztatowego analizatora spalin, dokonując pomiaru związków toksycznych zawartych w spalinach podczas zasilania benzyną i gazem LPG lub CNG. Zawartości związków: CO, HC i NOx w spalinach (przy prawidłowo zamontowanej, skonfigurowanej i wyregulowanej instalacji gazowej) są znacznie niższe. Nie występują związki siarki i ołowiu, ponieważ paliwa gazowe nie zawierają związków ołowiu, dodawanych do benzyn m. in. w celu zwiększenia liczby oktanowej.
Ekologiczność paliwa gazowego znajduje pełne uzasadnienie w testach emisji spalin przeprowadzanych w specjalnie do tego przystosowanych laboratoriach. Poprzez zadawanie odpowiednich obciążeń można symulować pracę silnika zarówno w cyklu miejskim jak i pozamiejskim. Zawartość toksycznych składników w spalinach wyrażana jest w g/km. Badania przeprowadzane dla różnych typów samochodów pokazują wyraźnie zmniejszenie emisji spalin przy zasilaniu gazem w odniesieniu do benzyny przy jednoczesnym zachowaniu porównywalnej dynamiki jazdy. Te same samochody, które podczas zasilania benzyną spełniają normy emisji spalin EURO 3, bardzo często na gazie uzyskują wyniki o klasę wyższą – np. na poziomie normy EURO 4.