Sequent 56 Plug&Drive

W systemie wtrysku gazu SEQUENT 56 Plug&Drive głównym elementem koordynującym jak również i odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej jest centralka SEQUENT 56, która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpośrednią współpracę z centralą benzynową steruje całym procesem. Dzięki tej doskonałej integracji brak jest różnic pomiedzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Otwarcie wtryskiwaczy gazowych i wtryskiwanie mieszanki ma miejsce dokładnie w tym samym czasie co w przypadku pracy na benzynie wtryskiwaczy benzynowych, które podczas jazdy na gazie zostają odłączone. W przypadku awarii któregoś z elementów instalacji gazowej lub braku gazu, następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną.

 

Elektrozawór

Jest to urządzenie, które pozwala na automatyczne przerwanie przepływu GPL ze zbiornika do komory silnika. Elektrozawór GPL jest zamknięty w pozycji spoczynkowej. Przy zamknięciu obwodu elektrycznego cewka przyciąga do siebie jądro (rdzeń) magnetyczne, sztywno połączone z zwieraczem, pozwalając na przepływ GPL.

 

Reduktor

Reduktor jest odpowiedzialny za przetworzenie gazu ze stanu ciekłego w stan lotny. Jego parametry pozwalają w pełni na dostarczenie wymaganej ilości gazu w określonym czasie. Niezbędne ciepło do odparowania LPG dostarczane jest przez gorącą ciecz pochodzącą z obiegu chłodzenia samochodu przepływającą przez urządzenie.

 

FUNKCJE:

Przechodzenie na gaz pod wpływem temperatury gazu, wszystkie funkcje systemu są określone przez oryginalną centralę benzynową.

 

Listwa RAIL

Listwa RAIL wraz z wtryskiwaczami BRC oraz czujnikiem ciśnienia i temperatury odpowiedzialne są za podawanie odpowiedniej dawki gazu w określonym czasie na dany cylinder.

 

Wtryskiwacz

W systemie BRC zastosowano wtryskiwacze BRC, których zadaniem jest wtłaczanie gazu bezpośrednio do kolektora dolotowego silnika samochodu.

 

Czujnik temperatury na reduktorze

Czujnik temperatury jest montowany na obwodzie wody bezpośrednio u szczytu reduktora. Odczytany sygnał jest wysyłany do centralki dopełniając serię informacji niezbędnych do działania gazu.

 

Filtr

Jest umieszczony pomiędzy reduktorem a listwą wtryskiwaczy i ma za zadanie filtrować gaz LPG w fazie lotnej.

 

Brzęczyk

Wraz z centralką montowany jest sygnalizator. Kiedy kończy się gaz urządzenie emituje sygnał dźwiękowy informujący o potrzebie zatankowania pojazdu.

 

Centralka

Centralka służy do ręcznego przełączania pracy silnika w pozycję benzyna/gaz. Samo urządzenie działa w pełni automatycznie. Podczas uruchomienia silnika auto pracuje na benzynie. Kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę przełącznik automatycznie przełączy system na gaz. Kolorowe diody informują o przybliżonej ilości gazu.