Jest to urządzenie, które pozwala na automatyczne przerwanie przepływu GPL ze zbiornika do komory silnika. Elektrozawór GPL jest zamknięty w pozycji spoczynkowej. Przy zamknięciu obwodu elektrycznego cewka przyciąga do siebie jądro (rdzeń) magnetyczne, sztywno połączone z zwieraczem, pozwalając na przepływ GPL.
Reduktor jest odpowiedzialny za przetworzenie gazu ze stanu ciekłego w stan lotny. Jego parametry pozwalają w pełni na dostarczenie wymaganej ilości gazu w określonym czasie. Niezbędne ciepło do odparowania LPG dostarczane jest przez gorącą ciecz pochodzącą z obiegu chłodzenia samochodu przepływającą przez urządzenie.
Przechodzenie na gaz pod wpływem temperatury gazu, wszystkie funkcje systemu są określone przez oryginalną centralę benzynową.
Listwa RAIL wraz z wtryskiwaczami BRC oraz czujnikiem ciśnienia i temperatury odpowiedzialne są za podawanie odpowiedniej dawki gazu w określonym czasie na dany cylinder.
W systemie BRC zastosowano wtryskiwacze BRC, których zadaniem jest wtłaczanie gazu bezpośrednio do kolektora dolotowego silnika samochodu.
Czujnik temperatury jest montowany na obwodzie wody bezpośrednio u szczytu reduktora. Odczytany sygnał jest wysyłany do centralki dopełniając serię informacji niezbędnych do działania gazu.
Jest umieszczony pomiędzy reduktorem a listwą wtryskiwaczy i ma za zadanie filtrować gaz LPG w fazie lotnej.
Wraz z centralką montowany jest sygnalizator. Kiedy kończy się gaz urządzenie emituje sygnał dźwiękowy informujący o potrzebie zatankowania pojazdu.
Centralka służy do ręcznego przełączania pracy silnika w pozycję benzyna/gaz. Samo urządzenie działa w pełni automatycznie. Podczas uruchomienia silnika auto pracuje na benzynie. Kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę przełącznik automatycznie przełączy system na gaz. Kolorowe diody informują o przybliżonej ilości gazu.